Sivut

perjantai 23. toukokuuta 2014

Polttarit

-Suvi

Polttareitani vieteltiin viikonlopulla. Lauantaina 17.5. Jotenka tässä niistä vähän juttua, aivan mahtavaa oli! Pitkä stoori luvassa ja mähän en osaa olla normaalisti kuvatessa, joten.. Kuvat on ottanut kuskimme P, siskoni Sonjan kameralla.

Olin alkuillan itsekseni kotona, T lähti Layla-koiran ja Tomaksen kanssa mummolaan, moikkaamaan veljeään ja pikkuserkkuaan. 
Itsekseni kotona ollessa ihan tosiaan meinasi tulla tylsää. Lakkasin kynnet uudella kynsilakallani, sovittelin tiaraa, kokeilin eri kenkiä, vedin mekon päälle ja kuuntelin 90-luvun kuumimpia biisejä. 90-luvulla nyt vaan oli paljon hyvää menomusaa. Mulla oli kunnon tyttöfiilis. 

Ajattelin illalla, että menen ottamaan torkut, kunnes ulkoa alkoi kuulumaan tuttuja ääniä. Meillä kun on nykyään aina ikkunat auki. Käväisin harjaamassa hiukset pikaisesti ja sitten jo ovea paukutettiin rytinällä. 

Leidithän ne siellä ovella koputteli valkoiset hatut vilkkuen päässään. Mun polttarit olivat alkaneet.

Laukku kainaloon silmät kiinni ja menoksi. Ulkona mua odotti kyyti, joka ei ehkä ollut mikään tavanomaisin. Meinaa matkaan lähdettiin maitokärryillä, jossa oli kiinni polttari kyyti- kyltti ja ilmapalloja. 




Sain kaulaani "parasta ennen 14.6" lapun ja käteeni juoman. 


 Instagram : Ssyvi

Mentiin mun aluksi mun vanhempien luokse, jossa avattiin skumppapullo, kuunneltiin musiikkia, höpötettiin ja siskoni grillasi. Syötiin, juotiin, yllytettiin toista kaasoani tekemään hölmöjä juttuja. 
Ruokana oli perus grillisafkaa, makkaraa ja grillitassuja, maissiakin olisi ollut mutta ne unohtuivat grilliin ja olivat lopulta mustia. Sisällä oli kahdenlaista salaattia, patonkia, uunissa tehtyä lihaa jälkkäriksi oli suklaajuustokakkua.



Sain myös polttareissa olevieni ystävien tekemän ison kortin ja sai siinä hieman nieleskellä sitä lukiessaan. Mä en ole mikään herkkis (no oompas) mutta musta oli vaan niin hurjan ihanaa, että nää leidit oli nähneet niin kovan vaivan mun vuokseni jo siihen mennessä. Alunperin itse sanoin etten välttämättä tarvitse polttareita.


Tuolta lähdimme kylälle autolla, istuskeltiin hetki, käytiin paikallisessa yksillä ja otettiin suunnaksi Saarijärvi, Äänekoski ja lopulta päädyimme Jyväskylään. Eipä ollut hiljaiset matkatkaan nuo, voi kuski parkaa. 


Jyväskylässä suuntasimme Katseeseen, haettiin juomia ja tanssittiin törkeästi. Tai no itsehhän en tavallisesti a) käy baareissa b) tanssi julkisesti.  Aika kului ihan älytöntä vauhtia! Ja meillä oli hyvä jengi koossa.

Puoli neljältä kokosimme porukan jälleen, haettiin autot ja suunnattiin kohti kotia. Meitä oli yhteensä seitsemän muikkelia ja kaksi kuskipoikaa. Olin kotosalla joskus ennen aamu kuutta. Ehdin torkkua 15 minuuttia ennen kuin Tomas heräsi ja lähdettiin touhuamaan. Tein vähän tuhdimman aamupalan ja katseltiin tv:tä, kolmen minuutin päästä heräsin nojatuolista, kun Tomas tuli silittelemään ja kiljumaan viereen. Päätin, että ehkä en jaksakkaan valvoa oikeasti koko päivää ilman unta ja suuntasinkin sitten nukkumaan ja jätin T:n ja Tomaksen jatkamaan touhujaan.


Mulla oli älyttömän kivaa, erityisen kivaa tästä teki tuo jengi ja se että ei tule käytyä juuri missään baareissa tai muutenkaan tyttöporukassa olen toooosi harvoin liikkeellä. Olisikohan tämä ollut eka kerta Tomaksen odotusajan jälkeen? Niin ja Tomashan on pian 1v9kk.  Nyt kuitenkin on visusti päätetty, että äiditkin tarvitsevat välillä kunnon tuuletusta, sillä ollaanhan tässä ihan normaaleja ihmisiä tuon arvonimen takana ja aion lähteä varmasti vielä toistekkin tyttöporukassa tuulettumaan.

Täytyy vielä sanoa, että polttarit olivat juuri sellaiset mun näköiset ja toiveeni oli otettu hyvin huomioon!

KIITOS MURUSET H, K, K, M, N ja S! Ootte ihania. Kiitos myös kuskeillemme P ja T!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti