Sivut

keskiviikko 29. tammikuuta 2014

Hiuskatastrofi

Bee kiroaa...

Näin on! Oon lähes aina värjännyt itse hiuksiani, koska mun oma hiusväri on sellainen mitään sanomaton maantien harmaa tai siis ruskea. Viimeiset noin neljä vuotta mun hiusväri on ollut sellainen kullanvaalea, oikein kaunis ja kiiltävä väri. Viime lauantaina päätin kuitenkin vaihtaa vähän tummemmaksi ja väristä tuli aika kauhea. Kaiken lisäksi sain ihan järkyttävän allergisen reaktion siitä väristä.

Oon aina ollu allerginen jollekin hiusvärien ainesosalle. Joistakin tulee vähemmän iho-oireita ja joistakin vähän enemmän. Kampaamossa oon käyny värjää hiukseni viimeks joskus 7 vuotta sitten ja se aiheutti jopa vesikelloja. Voitte kuvitella, kuinka tuskallista oli harjata hiuksia. Joskus mulla on myös kasvanut otsaan sellainen patti, joka ajan myötä vaan jotenki valui mun silmien väliin. Näytin aivan Star Trek hahmolta, jolla silmät on todella kaukana toisistaan.

Tällä hetkellä mun päänahka on siis ihan punainen, korvat ja muu pään iho sellainen röpelöinen, kaikki kaulan imusolmukkeet turvonnu ja korvat pirun kipeet. Tuntuu vielä, että koko pää olis tulessa. 




Eilen sain kuitenkin pelastuksen. Kävin yhdessä kampaamossa, jota olin kuullut ihmisten suosittelevan. Kerroin kampaajalle, että 3cm vois ottaa latvoista pois ja että nolottaa, että mokasin mun hiusvärin kanssa sillai. Kampaaja kauhisteli hetken mun vihertäviä hiuksia ja teki mulle kevyen värinpoiston, ja vielä ilmaiseksi. Kaiken lisäksi se loihti mun hiuksista ihanan muotoiset ja satiinin pehmeät. Ihana kampaaja! Menen hänen luokseen ehdottomasti uudestaan. <3 Mua ei myöskään yhtään haitannut se, että näin kampaamossa mun vanhan, todella söpön tanssimaikan, jonka perään kaikki oppilaat aina kuolas. Katseet kohtasivat ja molemmat hymyilivät, mutta se siitä. :D

Nyt mulla on kuitenkin hiustenvärjäyskielto. Tähän tylsään hiusväriin on siis jäätävä, mutta onneksi raitoja on lupa laittaa, koska silloin väri ei osu päänahkaan. Pari vinkkiä:

  • Jos haluat itse värjätä vaaleasta tummaan, kannattaa mennä kampaajalle, sillä muuten väri muuttuu helposti vihreäksi. 
  • Jos hiukset on vihreät, kannattaa joko mennä kampaajalle värinpoistoon tai käyttää vihreän vastaväriä eli punaisille hiuksille tarkoitettua shampoota. 
  • Jos saat hiusväreistä allergisia reaktioita, lopeta värjääminen. Etenkin ihoallergialle altistuminen voi johtaa lopulta esimerkiki siihen, että myös joillekin meikeille ja hiussuihkeille tulee lopulta allergiseksi.


Vihaako joku muukin omaa hiusväriään?


2 kommenttia:

  1. Oi voi kuulostaapa inhottavalta. :/ Mutta hyvä että sait värin fiksattua! Minäkin värjään hiukseni aina itse, mutta häitä varten pitäisi varmasti mennä kampaajalle, että väristä tulisi oikeasti hyvä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä. Kaupan väreissä on kuulema 30 kertaa enemmän ainesosia kuin kampaamon väreissä, mutta voihan itse väri mennä kampaamossakin tietty pieleen. :)

      Poista